Kommune-Kari svarer hele døgnet

Går du og lurer på noe du burde ha spurt Halden kommune om? Nå kan du få svar døgnet rundt.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Kommune-Kari er en chatbot som du treffer på våre nettsider. Der dukker hun opp nederst til høyre. Klikk og spør!

Selv om Kommune-Kari ikke er fullt utlært, kan hun mye om kommunale tjenester. Spørsmål om søknadsfrister, åpningstider, renovasjon, parkering, skole, barnehage, vaksiner, miljø, idrett, politikk og mye mer har Kommune-Kari svaret på. Hun vet også mye om en del av det som skjer i Halden, og som kommunen ikke har det fulle ansvaret for. Akkurat nå får du automatisk en link med koronainformasjon når du klikker på Kommune-Karis ikon.

- Kommune-Kari er et dataprogram som hjelper deg å finne informasjon, sier Karine Engebretsen, leder for kommunikasjon og service i Halden kommune.

Skriv kort

Løsningen er veldig brukervennlig. Du skriver et spørsmål eller kanskje noen få stikkord om det du lurer på i feltet som dukker opp når du klikker på Karis ikon. Enten får du direkte svar, eller du får linker til relaterte emner.

- Det er stadig flere kommuner i Norge som bruker Kommune-Kari. Tilbakemeldingene er gode, og dataprogrammet er etter hvert både godt utprøvd og innholdsrikt. Vi har lagt mye informasjon inn i programmet. Og er det noe du ikke får svar på, er det store sjanser for at svaret er der neste gang du prøver. For jo flere spørsmål Kommune-Kari får, desto mer lærer hun, forteller Engebretsen.