Oversikt over flyttedatoene til helsehuset

Halden kommune har fra høsten 2020 og fram til høsten 2022 gjennomført en omfattende ombygging av Halden helsehus. Arbeidet er nå i sluttfasen og helsetjenestene vil i løpet av uke 41 flytte inn i sine nyrenoverte lokaler.

Etter to år i midlertidige lokaler på Karrestad flytter avdelingene nå tilbake inn i helsehuset på Kjærlighetsstien 28.

Flyttingen vil gå gradvis

De første begynner å flytte inn 10.oktober, og flytteuka avsluttes 13.oktober.

Lenger ned på siden finner du viktig informasjon om Legevakt og legesenteret.

For besøkende og pårørende kan det være utfordrende å bli kjent i et nytt bygg og det er plassert ut digitale HelseVerter som kan være til hjelp.

10.oktober

De som flytter inn 10.oktober er:

• Avdeling for aktivitet og mestring.
  • Administrasjons- og serviceteam
  • Enhetsleder
  • Legetjenester - kommuneoverleger

11.oktober

Tirsdag 11.oktober går flyttelasset for avdeling Lindrende og korttid fra Karrestad. De starter flyttingen klokken 9.30. Pasienter som trenger ambulansetransport flytter etter klokken 16.30 denne dagen.

12.oktober

Onsdag 12.oktober er det disse avdelingen som står for tur:

• Rehabilitering og korttid flytter inn fra klokken 9.00 og utover formiddagen.
  • Legevakten flytter inn fra klokken 9.00.
  • Kommunelegekontoret i Jacob Blochsgate 4 flytter inn fra klokken 11.00. Legekontoret skifter samtidig navn til Stangeberget legesenter.
  •  Vaksinekontoret flytter inn fra klokken 11.00.

13.oktober

Torsdag 13.oktober flytter KAD og korttid  inn, med start  fra klokken 9.00 og utover formiddagen.

Følgende helsetjenester vil nå være lokalisert på helsehuset:

Hovedinngangen:

• Avdeling for aktivitet og mestring – 1.etasje (fysioterapi, ergoterapi, syn- og hørselskontakt, hverdagsmestring og kreftkoordinator).
  •  Sengeavdelinger for korttidsopphold – 2, 3 og 4.etasje (kommunale akutte døgnplasser (KAD), korttid, rehabilitering og lindrende plasser).
  • Legetjenester – 1.etasje

Inngang på sydsiden av bygget:

• Halden og Aremark Legevakt
  • Stangeberget legesenter
  • Vaksinasjonskontor

Viktig å merke seg om legevakt og legesenter på flyttedagene

Legevakt

Halden og Aremark legevakt styrker bemanningen og vil holde åpent som vanlig under flyttingen. De er i gamle lokaler frem til klokken 15.45 onsdag 12.oktober og svarer på telefon som vanlig.

Fra klokken 15.30 den 12.oktober vil de være på plass i sine nye lokaler i Kjærlighetsstien 28.

Legevakten minner om at hvis det haster veldig er det 113 som gjelder. Ring alltid legevakten på 116117 før du kommer. Dette for at de skal kunne gi best mulig hjelp.

Legesenter

Stangeberget legesenter stenger klokken 11.30 tirsdag 11.oktober og holder stengt hele onsdag 12.oktober. De åpner igjen torsdag 13.oktober på det nye helsehuset med vanlige åpningstider. Halden medisinske senter er vikarer under flytteperioden. De kan kontaktes på tlf: 69 19 09 70

Kontaktinformasjon til helsetjenestene

E-postadresser og telefonnummer til de ulike helsetjenestene på helsehuset finner du ved å gå inn på den aktuelle avdelingen

Besøksadresse: Kjærlighetsstien 28, 1781 Halden
Postadresse: Halden helsehus, postboks 150, 1751 Halden.

Parkering

Parkering for besøkende og pasienter er på det øverste parkeringsdekket i P-huset foran helsehuset. Det er også noen parkeringsplasser utenfor inngang til legevakt og legesenter. Det er parkeringsautomater ved begge parkeringsområdene. Underetasjen i P-huset er for ansatte på helsehuset.

Digitale HelseVerter på helsehuset

I vestibylen på det nye helsehuset og i legevakt/legesenter/vaksinasjonskontor, vil besøkende finne en digital HelseVert. Det er en skjerm hvor du klikker deg fram til det du trenger hjelp til.

Av erfaring, vet vi at det er vanskelig å finne frem til den personen man skal besøke. Om du skal besøke en pasient eller helsepersonell, fyller du inn navn/personalia på personen og HelseVerten viser deg hvor du skal gå og/eller ber deg vente til den ansatte kommer og møter deg. HelseVerten har også opplysninger om drosje og kollektivtransport.

Gruppetrening

Karrestad Fysioterapitjeneste (Avdeling for aktivitet og mestring) vil fremdeles benytte treningssalen i underetasjen på Karrestad for gruppetrening. Det vil komme egen informasjon om dette til aktuelle brukere.

For samarbeidspartnere

Varelevering

• Rent tøy og forbruksmateriell leveres i vareinngangen til venstre for hovedinngangen i 1.etasje. Transportør
  • registrerer vareleveringen på digital HelseVert i vestibylen.
  • Apotekvarer leveres i hovedinngang. Transportør registrerer vareleveringen på digital HelseVert i vestibylen.
  • Varer som skal til legevakt eller legesenter, kan leveres direkte i inngang i sydenden av bygget.

Transportørene bes om å plassere seg slik at annen biltrafikk kan passere forbi.

Ambulansetjeneste og Politi

Transport av pasienter til eller fra sengeavdelingene, skal foregå via hovedinngangen til helsehuset.
Transport av pasienter til eller fra legevakten og Stangeberget legesenter, skal foregå via ambulanseinngangen på
baksiden av helsehuset.