Premiering for rapportering om elgjakt

Halden kommune tester ut et nytt system for rapportering etter jakt. Etter elgjakten var det god oppslutning om den nye digitale løsningen og nå har en jaktleder vunnet en premie.

Det nye systemet heter Viltrapporten, og det har vært god oppslutning om rapportering etter elgjakta. 49 av 65 jaktfelt hadde rapportert innen fristen 6. januar 2022. I det nye systemet ble det rapportert inn sett og skutt elg etter elgjakta i fjor.

Her er viltrapporten.no

Kari Elisabeth Schjerpen og Bjørnar Strøm-Hågensen i Halden kommune gjennomfører premietrekning etter jaktrapportering. Halden kommune

I forbindelse med oppstart av elgjakt i oktober gikk det ut informasjon fra kommunen om at rapportering i det nye systemet skulle premieres. Trekningen blant jaktlederne som hadde rapportert innen fristen ble foretatt 19. januar, på avdeling miljø og landbruk. Viltansvarlig Bjørnar Strøm-Hågensen fikk hjelp av kollega og rådgiver Kari Elisabeth Schjerpen til selve trekningen. Vinner av hodelykt ble Nils Olav Holm som rapporterte for jaktfeltet Ellefsrød i Idd storvald. Vinneren får en hodelykt fra Swenor Lightning.

Les mer om Halden kommunes viltforvaltning her.