Spørreundersøkelse om livskvalitet

I disse dager vil alle eldre hjemmeboende over 67 år få tilsendt en undersøkelse. Kommunen håper at mange vil svare på undersøkelsen om hva de trenger for å ha best mulig livskvalitet.

- Halden kommune er opptatt av at eldre personer lever gode liv og opplever god livskvalitet. Med denne undersøkelsen ønsker vi å kartlegge hvilke behov eldre personer har, hva som skal til for at de opplever å ha god livskvalitet. Dette er temaet i denne spørreundersøkelsen, sier rådgiver i staben Helse og mestring, Kamilla Lehrmann.

Hensikten med undersøkelsen er å få et kunnskapsgrunnlag som sier noe om hvilke ønsker og behov de eldre har, spesielt hva de eldre selv mener de trenger for å forebygge ensomhet og få mer fysisk aktivitet.

Halden kommune ønsker å motivere eldre personer til mestring og aktivitet i hverdagen, samt bevare og styrke funksjonsevne og helse.

Trenger du hjelp for å svare? Ta kontakt!

Denne undersøkelsen sendes ut til alle innbyggere i Halden kommune som er eldre enn 67 år, og som bor hjemme.

- Selve undersøkelsen og svaralternativene er basert på at spørsmålene skal besvares digitalt. Det er jo ikke alle som kan få gjort det, så de som ønsker det kan få hjelp og veiledning på kommunens Servicesenter. På Servicesenteret er det også mulig å få spørreundersøkelsen på papir, forklarer Lehrmann.

Servicesenteret ligger i rådhuset, med inngang fra gågata.