Varsel om lukt

Halden kommune skal vedlikeholde biogassanlegget ved Remmendalen avløpsrenseanlegg neste uke. Det kan oppstå dårlig lukt i nabolaget.

Neste uke - uke 38, 2021 – må Halden kommune åpne en ventil på toppen av den ene råtnetanken ved Remmendalen avløpsrenseanlegg. Innholdet i denne tanken er like illeluktende som det høres ut. Det er ikke ulikt lukten av råtne egg.

Tanken må åpnes som en del av vedlikeholdsarbeidet ved renseanlegget. Det er nødvendig å kontrollere om det er mye sedimentert stoff inne tanken og få fjernet dette.

Når denne tanken skal åpnes og tømmes for innhold er det fare for at lukten spres seg ut til anleggets naboer. Det er ingen fare forbundet med denne lukten.

Remmendalen renseanlegg - Klikk for stort bildeRemmendalen renseanlegg Henrik D. Meyer