Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Registering av og tilsyn med salg av tobakksvarer og tilsynsavgift

Lisa Gustavsen Endret:30.01.2019 14:39

​For å selge tobakk og tobakkssurrogater (f.eks. e-sigaretter) må man fra 1. januar 2018 være registrert i Tobakkssalgsregisteret

Dette gjelder både grossister og for salg til forbruker. Registreringsplikten omfatter per i dag ikke nettsalg.

I henhold til tobaksskadelovens § 10 jf. forskrift om registering av og tilsyn med salg av tobakksvarer mv. § 24 vil Halden kommune fra 2019 innkreve en årlig tilsynsavgift fra salgssteder for tobakksvarer og tobakkssurrogater til forbruker på 4500 kroner. Fra midlertidige salgssteder vil det fra 2019 innkreves en årlig tilsynsavgift på 1200 kroner.

Tilsynsavgiften innkreves av regnskapsavdelingen i Halden kommune med forfall 1.mars 2019. 

Vil du ha mer informasjon? Gå inn på Helsedirektoratet - Tobakkssalgsregisteret eller send en epost til postmottak@halden.kommune.no


Opprettet: 30.01.2019 14:32

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar