Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på
  • Siste

Helse og omsorg sender nå post ut digitalt

Lisa Gustavsen Endret:15.11.2019 08:03
Kommunalavdeling Helse og omsorg har valgt å følge samfunnsutviklingen og innfører digital utsending av post.
"Post UT" ble startet opp 1.november 2019

For deg som mottaker av post fra kommunalavdeling Helse og omsorg betyr det at brevene nå sendes deg via Altinn. Dette gjelder blant annet svar på søknader om sykehjemsplass samt andre tjenester som ligger under helse og omsorg.


Posten vil bli sendt til din meldingsboks i Altinn. For å logge inn på Altinn.no må du bruke en elektronisk ID. Er du i tvil om hvordan det gjøres kan du få hjelp på kommunens Servicesenter.

Vi oppfordrer deg som innbygger til å oppdatere kontaktinformasjonen din i Kontaktregisteret. Det kan du gjøre både på www.altinn.no og www.norge.no.

PostUt
Når du har fått et brev fra Halden kommune på Altinn.no vil du bli varslet via sms og epost om at dokumentet kan leses i Altinn.

Dette prosjektet er i tråd med regjeringens digitaliseringsprogram om digital kommunikasjon som førstevalg i samhandlingen mellom det offentlige, innbyggere og næringsliv.

Altinn er en portal for digital dialog mellom næringslivet, privatpersoner og offentlige etater. Dokumenter som ikke er åpnet i Altinn innen to virkedager etter at det er varslet tilgjengelig i meldingsboksen, blir skrevet ut på papir og sendt via Posten. Vær obs på at du da får dette senere enn ved å logge deg inn på Altinn.no.

Har du noen spørsmål?
Kontakt Koordinerende fellestjenester på e-post: postmottak@halden.kommune.no 
eller Servicesenteret på telefon 69 17 45 00.

Altinn.JPG



Opprettet: 14.11.2019 09:51

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar