Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Byggesak

Karine Engebretsen Endret:16.03.2020 15:57 Emneord (los) Byggesak

Arkitektur (Foto Pixabay).jpg

Koronapandemi:

Byggesaksavdelingen kan dessverre ikke ta imot besøkende og delta på møter, men er ellers i tilnærmet ordinær drift. Vi vil behandle byggesaker i henhold til gjeldende tidsfrister.


På grunn av at resepsjonen  i Storgata 7 nå er stengt for å minimere risiko for koronasmitte utvider byggesaksavdelingen åpningstiden på sin servicetelefon. Byggesakstelefonen, tel. 47 47 61 21, er nå åpen alle hverdager fra kl. 8.00 til 11.00 og fra klokken 12.00 til 15.00.


Skal du bygge er det ditt ansvar at du gjør dette i tråd med gjeldene lov og regulering. Kommunen kan hjelpe deg med å komme riktig igang. I dag har du som utbygger mer frihet enn tidligere. Det er en del mindre byggearbeider som kan settes igang uten at du må innhente tillatelse til dette. Samtidig stilles det krav til deg om at du gjør dette korrekt.

Må jeg søke?

Planlegger du et lite byggeprosjekt kan du først sjekke om du må søke eller ikke. Bruk den grønne knappen under for å finne ut av dette:

Søke eller ei.JPG

Hvordan sender jeg inn en byggesøknad?

Søknad kan utformes og sendes elektronisk via ByggSøk. Du kan også fylle ut papirskjema og sende pr. epost Postmottak@halden.kommune.no eller til postadresse: Halden kommune, Postboks 150, 1751 Halden.
Søknadskjemaer finner du i høyre kolonne.

Bruker du ByggSøk er det effektivt for begge parter fordi systemet sjekker til en viss grad at søknaden er komplett før den sendes til kommunen. Det kan spare deg for tid. I ByggSøk ledes du gjennom byggesøknaden og får hjelp av hjelpetekster underveis i utfyllingen.

 Kontakt

 

 Tjenestetilbud

 

 Eksterne lenker

 

Opprettet: 04.05.2015 12:05

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar