Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Badeanlegg, bassengbad og badstu mv. - meldeplikt

Emneord (los) Helse og omsorg

Før badeanlegg (som også inkluderer bassengbad, badstuer og boblebad) tas i bruk og ved endringer i driften, skal eieren gi kommunen melding om alle forhold som kan virke inn på helse, hygiene eller trygghet for brukerne.

Beskrivelse

 

Målgruppe

Kriterier

Pris

Brosjyrer

Samarbeidspartnere

Søknadsveiledning

Søknadsskjema

Søknadsvedlegg

Søknadsfrist

Søknadsmottaker

Søknadsbehandling

Hvis meldingen avdekker forhold som er i strid med kravene til helsemessig forsvarlig drift, kan kommunen gi pålegg om konsekvensutredning, retting, tvangsmulkt eller stansing av virksomheten.

Kommunen vil utøve et faglig skjønn. Det må være et rimelig forhold mellom nytte og kostnad ved et tiltak.

Klagemulighet

Du kan klage på vedtak om pålegg innen en frist på tre uker fra du mottok vedtaket. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Fylkesmannen, som avgjør om klagen skal tas til følge. 

Søknadsmerknader

Vi lover

Servicevilkår

Dersom vi ikke innfrir

Lovpraksis

Servicekontorets ansvar

Kontakt oss

Ansvarlig enhet

Utførende enhet

Relasjonslenker

Halden kommune - Postboks 150, 1751 Halden - Storgata 8, 1771 Halden - Telefon 69 17 45 00 - Telefax 69 18 00 58
Org. nr.: 959159092  Ansvarlig redaktør: Karine Engebretsen -
postmottak@halden.kommune.no

Vihar