Kommunalavdeling Helse og mestring

Kommunalavdeling Helse og mestring

Halden skal være et trygt sted å bo gjennom hele livet. For å få til det tilbyr Halden kommune en rekke tjenester.

Søk helsetjenester (DOCX, 112 kB)

Over finner du søknadskjema til alle våre helsetjenester.
I skjemaet kan du krysse av for de tjenestene du ønsker å søke på. 

Her kan du lese om tjenestens Kvalitetsstandard og hva du kan forvente av den helsetjenesten du søker om.

Kommunen har et helsehus og tre sykehjem. Vi har ulike botilbud som Tilrettelagte boliger og Bo og miljøarbeidertjeneste til de som trenger det, og hjemmesykepleie til de som med litt hjelp kan klare seg i eget hjem. Vi har tilbud innen hjelpemidler, BPA, trygghetsalarm, middagslevering, rehabilitering og aktivitet, psykiatri og rus.

Legevakten, fastlegene, miljørettet helsevern er også noen av de mange kommunale tilbudene.
NAV er delvis kommunalt og delvis statlig.
Totalt jobber omtrent 770 årsverk med helse og mestring i Halden kommune.

Kommunalavdeling Helse og mestring har valgt å følge samfunnsutviklingen og har innført digital utsending av post. "Post UT" ble startet opp 1.november 2019. For deg som mottaker av post fra kommunalavdeling Helse og mestring betyr det at brevene nå sendes deg via Altinn.

I Halden kommune er dette arbeidet organisert i kommunalavdeling Helse og mestring som ledes av direktør Veronica Aam. 
E-post: veronica.aam@halden.kommune.no