Dersom du er blitt ilagt et parkeringsgebyr eller kontrollsanksjon (parkeringsbot) er det mulig å klage på dette dersom du mener noe er feil. Alle klager må sendes skriftlig til Halden kommune
Eventuelle klager må sendes skriftlig på epost til postmottak@halden.kommune.no eller med brev til:
Halden kommune
Postboks 150, 1751 Halden
Husk dette før du klager
- Husk å oppgi saksnummer eller kjøretøyets registreringsnummer.
- Du må også oppgi grunnlaget for klagen.
- Har du relevant dokumentasjon å vise frem, må du legge ved dette.
- Ønskes svar til annen person enn den som ifølge motorvognregisteret er oppgitt som eier må dette opplyses.
- Påfør gjerne kontonummer for eventuell refusjon. Da får du pengene raskere tilbake hvis du får medhold i din klage.
- Selv om du velger å klage må du betale innen fristen på 3 uker fra ileggelsesdato. Dette gjelder for offentlig krav som gebyr. Kontrollsanksjon er et sivilrettslig krav og følger inkassoloven.
Dette bør du ikke klage på
Du bør ikke klage dersom
- du ikke har vært oppmerksom på skilt eller oppmerking
- du har parkert på fortau for av/og eller pålessing, eller av og/eller påstigning
- du har plassert billetten feil
- billetten/parkeringstiden har utløpt
- du manglet mynt/veksel
- du har parkert i strid med bestemmelse om biloppstilling
- du har registrert feil nummer i Easy Park
Husk det er all stans forbudt på fortau, i vegkryss (herunder T- kryss), og på sykkel og gangveg
Sist endret07.12.2020 11:04