Vi har hatt, og skal ha en rekke aktiviteter for målgruppen - de som ikke er digitale. Men hvordan nå denne målgruppen?
Det er ofte vanskelig tekst på nettsider og i søknadsskjema. Mange fremmedspråklige blir usikre når ukjente personer kommer bort til dem og vil snakke med dem. Ofte er språket er barriere.
NAV, Skatteetaten, banker og andre henviser folk til biblioteket for å få hjelp, men har biblioteket egentlig ansvaret for andres tjenester?
Dagens unge bruker PC til spill og sosial omgang. Allikevel er det unge med store huller i sin digitale kompetanse. Hvordan tette disse hullene? Fra 5 til 25 år.
Mange sliter med å bruke banktjenester. Enkelte banker har ikke lengre en skranke innbyggerne kan gå til for å få hjelp. I dette delprosjektet tar vi bla. for oss gruppen "eldre".
En brukerundersøkelse viste at de fleste eldre i Halden ønsker veiledning eller hjelp ved behov, de er ikke interessert i å lære noe nytt. Hvordan møter vi dette behovet? Fra 55 år og eldre