Samling av artikler om Os-prosjektet

Inngår forlik om Os-prosjektet

Endelig er uenigheten om forurensede masser og forsinket oppstart av Os-prosjektet løst. AF og kommunen er blitt enige om en betaling som er flere titalls millioner under opprinnelig estimat.

Foreslår kutt i Os-transport

Prisen for å transportere alle Os-elevene med buss til Folkvang øker snart fra seks til åtte millioner kroner årlig. Nå foreslås det nok en gang at Os må få lik skoleskyss-ordning som andre skoler.

Video: Os-prosjektet fra start til nå

På bare tre minutter viser vår nye video de historiske bildene av ett år med riving og grunnarbeider på Os.

Har ikke brutt regelverk i Os-saken

Halden kommune har ikke brutt regelverket for offentlige anskaffelser i Os-saken. Det er konklusjonen til Klagenemnda for offentlige anskaffelser som har behandlet en klage fra Veidekke.

Endringsordrekrav fra AF Gruppen

Halden kommune har mottatt to større endringsordrekrav i Os-prosjektet. Disse to endringsordrekravene er fra totalentreprenøren i prosjektet AF Gruppen.

Klager på Os-prosjektet

Veidekke har klaget Halden kommune inn til Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) på bakgrunn av Os-prosjektet.

Snart rives Halden bad

Arbeidet med å rydde plass til ny idrettshall og skole på Os går som planlagt. Noe av det som må vike plass er gamle Halden bad.

Nå er anleggsarbeidet i gang

Nå er anleggsgjerdene montert rundt gamle Os skole og Halden bad. Anleggsarbeidet har startet og første oppgave er å rydde plass til ny skole og idrettsanlegg.

Klart for byggestart på Os

Onsdag signerte AF Bygg og kommunedirektøren byggeavtalen om Os-prosjektet. Dermed er det endelig klart for byggestart for skole og idrettsanlegg på Os.

Anker ikke Os-saken

Veidekke har besluttet å ikke anke Os-saken. Dermed er prosjektet et viktig skritt nærmere første spadetak.