Bamser til fadderbarna

Det siste halvåret har vi jobbet med å lage bamser til fadderbarna, de ga oss en tegning og vi skulle lage de til en bamse. I dag overrasket vi 3. trinn med bamsene. Det var veldig gøy!   Hilsen 7. trinn

Foreldreundersøkelsen 2024

Denne våren gjennomfører vi foreldreundersøkelsen på Berg skole. Det har blitt sendt ut epost/sms til en foresatt til alle elever på Berg skole med lenke til foreldreundersøkelsen. Her kan du si din mening om barnas trivsel, læring og samarbeid mellom skolen og hjemme. Det håper vi du gjør. Din mening er viktig for oss. Har hjemmet ikke fått epost/sms? Ta kontakt med skolen, så sender vi deg brukernavn.

Flott gjennomført diskotek

I går arrangerte foreldrene på 2. og 7. trinn diskotek. Tusen takk for et vell gjennomført GRATIS arrangement for elevene våre. Vi er heldige på Berg. Tusen takk! Brannalarmen vår virket også, heldigvis la den ingen demper på stemningen i gymsalen.

Velkommen til karneval-disco

Tirsdag 5. mars er det klar for disco i gymsalen på Berg skole.  1.-4. trinn: 17.00-18.30 5.-7. trinn: 19.00-20.30 Ta på deg lakkskoa og diskodressen eller kle deg ut som noe helt annet. DJ-David sikrer liv i rockefoten. Det serveres pizza, popkorn og drikke til alle deltakere. Arrangementet er gratis. Hilsen foreldrene på 2. og 7. trinn

Isbading og topptur

I dag har 6.trinn vært på tur til Isebakkestranda hvor flere av elevene badet i det kalde vannet. Skikkelige tøffinger! En “topptur” ble det også med utsikt over til Sverige. Nesten 1 mils gange. Nå blir det godt med helg. GOD HELG fra alle på 6.trinn.

Valentines dag på Berg skole

14. februar er kjærlighetens dag, selve Valentines. Dagen feires verden over, også her hos oss. 7. trinn har laget fine kort med hilsener til alle klasserom.  Vi gledes!

Skoleruta for 2024-2025

Halden kommune er i gang med å fastsette ny lokal forskrift for skole- og feriedager (skolerute) for skoleåret 2024-2025. Denne forskriften skal ut på høring, vedtas og kunngjøres før den blir gjeldende. Kommunes skolerute vil i stor grad samsvare med den som gjelder for Østfold fylkeskommune.

Lihkku beivviin

I dag markerer vi samenes nasjonaldag på Berg skole. Gratulerer med dagen!

100 dagersfest

Å gå 100 dager på skolen er en stor begivenhet på Berg skole, da er det 100 dagers fest! Alle elevene har laget kunstverk som de stolt har vist frem, det har vært ulike aktiviteter, lek og kaker:)

Innskriving av elever til 1.klasse 2024-2025

Nå har skolen sendt innskrivingsbrev til 27 nye skolestartere. I uke 6, 7 og 9 gleder vi oss til å møte dere. Hvis foreldre/foresatte ikke har fått brev i digital postkasse,  og har et barn som skal starte på Berg, kontakter du oss på telefon 69 19 41 50.  Velkommen!