Ansattinformasjon - med og uten bilde

Ansattinformasjon hentes automatisk ut fra Visma Enterprise - Min Side

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Bilde eller ikke bilde under ansattinformasjon?

I utgangspunktet ligger det ikke inne bilder av de ansatte under ansattinformasjon, men ofte kan det være hyggelig for f.eks. foreldrene å se hvordan deres barns lærere ser ut.

Undervisning har besluttet at det skal ligge ute bilder av de ansatte på skolens nettsider.

Når det skal legges inn bilder under ansattinformasjon, bør det legges inn bilder som gir et positivt inntrykk av de ansatte. Unngå typiske Selfier.

Opplysninger om den ansatte

Vi anbefaler at de ansatte sjekker om opplysningene om dem selv stemmer. Ofte kan det for eksempel ligge ute feil tittel eller telefonnummer.

Alle ansatte har tilgang til å endre opplysninger om seg selv i Visma Enterprise - Min Side, men ikke andre sine opplysninger. Unntak er bilder av de ansatte som redaktører kan legge inn/endre på Acos cms.

Hvor man finner ansattinformasjon

Man finner ansattinformasjon på flere av kommunens nettsider:

• Under menypunktet Ansatte for hver skole, Ansatte skolens felleportal, Ansatte på kommunens hovednettside
  • I høyre kolonne på nettsidene for hvert klassetrinn og SFO for hver skole

De som har administratortilgang kan legge til bilder av ansatt

På PC`en din

Du må først skaffe bilder av de ansatte.

I publiseringsverktøyet (cms)

• Trykk på Rediger + Personer
  • Søk opp en ansatt du skal legge inn bilde på
  • Trykk på Nytt bilde
  • Trykk på Last opp bilder - velg området Ansatte + OK + Last opp
  • Husk alltid å lagre når du har gjort endringer.