HMS-prisen til Berg skole

Det er vedtatt at det skal deles ut en HMS-pris i Halden kommune til den avdeling/enhet som spesielt utmerker seg innen området HMS. Berg skole vant årets HMS-pris! Vi er stolte av arbeidet vi gjør sammen på Berg:)

Vennesamling

I dag har elevrådet arrangert vennesamling for hele skolen i gymsalen. VI VIL AT BERG SKOLE SKAL VÆRE ET TRYGT OG TRIVELIG STED FOR ALLE. VI VIL ARBEIDE FOR AT INGEN VED SKOLEN VÅR MOBBER ELLER BLIR MOBBET.  Representant for elevene, foreldrene, ansatte og rektor skrev under MANIFEST MOT MOBBING.  Vær en god venn!

Framtidsuka 2028 - 5. trinn har fått være med på skogdag

Halden kommune arrangerer FRAMTIDSUKA 4.-11. november. En hel uke med spennende aktiviteter for å utfordre de fantastiske mulighetene som ligger i en bærekraftig fremtid.  5. trinn har i dag vært så heldige å få være med på skogdag. De har vært med på en skoleskogdag i Prestebakkeskogen, arrangert av skogselskapet i Østfold. Der har de lært om villsvin, historie fra husmannsplassen, fiske og skogen.  De har også smakt på reinsdyrkjøtt, laget smoothie ved hjelp av en sykkel fra 4H, og de har spikket. Takk for at 5.trinn fikk være med på dette!

Venneuka 2023

Uke 45 har vi VENNEUKE på Berg skole. Det er fokus på vennskap og samhold på alle trinn. Gjennom uka vil det være mange aktiviteter på de ulike trinnene med vekt på trivsel, inkludering og elevmedvirkning for å skape et trygt læringsmiljø for hele skolen. Torsdag blir det samling i gymsalen i regi av elevrådet vårt.   “Venner multipliserer glede og dividerer sorg"

Halloween

Halloween har blitt en begivenhet for flere barn de siste årene. På 5. trinn har de valgt å ta tema inn i undervisningen.  Elevene har laget gresskar, lest og skrevet skumle historier, høytlesning, spill og andre aktiviteter.

Utredning om ny skolestruktur

I november starter et eksternt konsulentfirma jobben med å se på hvordan skolestrukturen i Halden bedre kan tilpasses behovet.

Høstutstilling på SFO

I dag har SFO invitert foresatte til høstutstilling. Barna har laget mye fint kunsthåndverk som de hadde gledet seg til å vise til alle besøkende. På SFO-basen fikk alle servert deilig kake.

FN-dagen på Berg skole

I dag har vi markert FN-dagen i gymsalen. 6. trinn hadde laget en flott forestilling med sang, spill, solister, konferansierer, skuespill, og tegnspråk for å markere menneskerettigheter.  Menneskerettigheten ble vedtatt i 1948, 75 år senere opplever mange i verden at menneskerettighetene er under stadig større press.  Dialog og demokrati er viktigere enn noen gang. En vegg i gymsalen var dekorert med en fotoutstilling hvor elevene tidligere hadde valgt et eller flere deler av menneskerettighetene. En utstilling til ettertanke. På vei ut fra gymsalen fikk alle en liten håndmalt stein av elevene på 6. trinn, stone of kindness. Takk til 6. trinn!

Bli sett i høstmørket

Nå som mørket kommer er det viktig å bli sett, noe så enkelt som en refleks rundt armen kan redde liv.

Makerspace på biblioteket i sentrum

Hver torsdag kan elever få prøve seg på programmering, koding, bygging av roboter og mer på Halden bibliotek.  Tid: Torsdager, 17.00-19.00. For: Elever fra 4.-7. trinn. Sted: 2. etasje, Halden bibliotek. Tilbudet er gratis. Ingen påmelding.