Halden kommune takker for innsatsen i Bjørklund og Bergknatten barnehager

Bjørklund og Bergknatten barnehager hadde sin siste åpningsdag 30. juni. Barnehagene har spilt en viktig rolle i både barn, foresatte og ansattes liv og Halden kommune takker for innsatsen.

Bildet av Bergknatten barnehage. - Klikk for stort bildeBergknatten barnehage

Som et ledd i å optimalisere barnehagestrukturen, vil Halden kommune fra august drifte Stangeløkka, Isebakke, Karrestad og Brekkerød barnehage. Alle barna fra Bergknatten og Bjørklund har blitt tilbudt og takket ja til plass i en av disse barnehagene. Denne omfordelingen, sammen med det gode etterspørselen i hovedopptaket, vil sikre at de gjenværende barnehagene kan utnytte sin fulle kapasitet.

Bildet av Bjørklund barnehage - Klikk for stort bildeBjørklund barnehage

- Alle de faste ansatte fra de nedlagte barnehagene har blitt tilbudt og takket ja til tilsvarende stillinger i de gjenværende kommunale barnehagene. Arbeidsgiver og tillitsvalgte har hatt en nær dialog om stegene i prosessen, med naturlige møtepunkter gjennom perioden med nedleggelse, forteller fagleder barnehage, Ida Kitterød.

Halden kommune ønsker alle barn, foresatte og ansatte lykke til i den kommende barnehagehverdagen fra august.