Midlertidig ledelse avsluttes

Halden kommune har avsluttet samarbeidet med firmaet Agile Interim om midlertidig ledelse av helse og mestring.

Siv-Katrin Ramskjell har vært midlertidig direktør for kommunalavdeling helse og mestring siden 1. februar. Hun har vært innleid fra Agile Interim – et firma som er spesialister på midlertidig ledelse. Samarbeidet opphører fra og med torsdag 25. april. Opprinnelig opphørte avtalen 31. mai.

- Jeg vil takke Siv-Katrin Ramskjell for et godt og konstruktivt samarbeid. Hun har gjort en stor innsats. Det har vært viktig for Halden kommune å ha denne ekstra, innleide, ressursen i en krevende tid. Vi er likevel ikke helt enige om framdrift på viktige tiltak. For å sikre ønsket fart, tar jeg over ansvaret for helse og mestring fram til ny direktør er på plass, sier kommunedirektør Roar Vevelstad.

Som tidligere meldt er Martin Ekran ansatt som ny direktør for helse og mestring. Han starter i jobben 1. juli. Roar Vevelstad er dermed både kommunedirektør og konstituert direktør helse og mestring fra og med 25. april til og med 30. juni. Stedfortredende direktør i kommunalavdelingen er Anniken Nilsen.

Mer informasjon

Torsdag klokken 17 presenterer konsulentselskapet Agenda Kaupang sin rapport om helse- og mestringstjenestene i Halden kommune. Presentasjonen sendes direkte på Kommune-TV og rapporten blir publisert på kommunens nettside.

Se presentasjonen i Kommune-TV her fra klokken 17