Ny økonomisjef i Halden kommune

Pål Granholmen er ansatt som ansvarlig for den samlede økonomistyringen i Halden kommune.

Halden kommunes nye økonomisjef kommer fra Forbrukerrådet der han har jobbet både som økonomisjef og seniorrådgiver.

Pål Granholmen - Klikk for stort bildePål Granholmen Helen Mehammer, Forbrukerrådet

Granholmen er utdannet siviløkonom, fra Norges Handelshøyskole. Han har bred erfaring innen økonomi, regnskap og strategiarbeid. Han har også solid bakgrunn som leder i næringslivet. Han har blant annet vært konsernregnskapssjef for Hansa Borg Bryggerier, regnskapssjef for Nordic Paper og økonomisjef for Fresenius Kabi før han begynte i Forbrukerrådet.

Stillingen Granholmen trer inn i er ny, og vil ha et tydelig ansvar for overordnet økonomistyring.

- Jeg er svært fornøyd med å få Pål Granholmen som Halden kommunes økonomisjef. Han har solid erfaring, er faglig sterk og har god ledererfaring. Det vil trenges i en slik rolle. Han vil skape et knutepunkt for alle økonomimedarbeiderne som jobber i ulike deler av kommunen, og det håper vi vil heve og utvikle det faglige samarbeidet i hele økonomiavdelingen, sier kommunedirektør Roar Vevelstad.

Det er ikke første gangen Granholmen arbeider i Halden, og han ser frem til å returnere.

- Jeg er spent på å jobbe i Halden igjen. Jeg har mye god erfaring herfra. Det skal bli gøy å se, og forbedre helheten, og komme nærmere innbyggerne, sier Pål Granholmen.

I Halden kommune jobbes det alltid for å utvikle organisasjonen med mål om at haldenserne skal få gode tjenester også i fremtiden. Granholmen forteller at han alt har noen tanker om fremtidig utvikling.

- Jeg er veldig motivert til å begynne. Jeg gleder meg til å møte mine nye kollegaer, bidra, og lære faglig. Til å begynne med, ønsker jeg å se på muligheter til å finne nye måter å jobbe på, kartlegge dagens prosesser, og kombinere de med nye løsninger, sier Granholmen.

Pål Granholmen trer inn i rollen som økonomisjef i Halden kommune 29. september.