Risum ungdomsskole har fått ny rektor

Inger Louise Lind Edvardsen har vært konstituert rektor ved Risum ungdomsskole, nå har hun takket ja til stillingen som fast ansatt rektor.

Det var mange kvalifiserte søkere som ønsket å trå inn som rektor, men nå har tidligere konstituert rektor ved Risum ungdomsskole, Inger Louise Lind Edvardsen takket ja til stillingen. Dette er den tredje rektor-stillingen som har blitt besatt på kort tid.

Dame med langt brunt krøllete hår, grå hvit og svart genser.  - Klikk for stort bildeRisum ungdomsskole sin nye fast tilsatte rektor, Inger Louise Lind Edvardsen.

Populær stilling

- Det er veldig gledelig at Inger takket ja til jobben som rektor, hun har tatt vare på Risum på en veldig flott måte i perioden som konstituert rektor. Nå har det i alle de tre rektorstillingene blitt ansatte faste tilsatte rektorer. Det er svært gledelig at vi har hatt kvalifiserte og gode søkere, både internt fra vår egen kommune, men også fra andre kommuner, sier direktør for undervisning og oppvekst Kent-Arne Andreassen.

Edvardsen har erfaring som assisterende rektor på Risum ungdomsskole (2018-2023), og hun har vært inspektør på samme skole fra 2016-2018.

-Jeg er stolt og glad for å bli rektor på Risum. Vi har veldig flotte elever og jeg har dyktige kollegaer rundt meg, så gleder jeg meg over tilliten jeg har fått, sier den nye rektoren på Risum ungdomsskole.

Bakgrunn

Utdanning: