Servicesenteret har ansvar for kommunens sentralbord, servicesenter og skrankefunksjon i rådhuset.
      
        
          
            Sist endret 04.11.2025 11:05
           
         
       
     Servicesenter
Halden kommunes servicesenter tilbyr informasjon om alle kommunale tjenester. Vi gir også veiledning om de fleste tjenesteområder og betjener kommunens sentralbord. I tillegg drifter vi kommunens adgangskontroll og telefoniløsninger.
Servicesenteret er en del av enhet Dokument- og servicesenter, og består av kommunens sentralbord og publikumsmottak. De ansatte har høy kompetanse om kommunens organisasjon og kan henvise til riktig instans. 
Åpningstider:
- Sentralbord : Mandag- fredag kl 09.00- 15.00. Telefon: 69 17 45 00
 - Skranken: Mandag- fredag kl 09.00- 14.30
 
Vi kan hjelpe deg med:
- svar på spørsmål om kommunale tjenester.
 - beskrivelse av tjenester kommunen tilbyr.
 - utfylling av søknadsskjemaer for kommunale tjenester
 - svar på spørsmål om vigsler
 
TT-kort, tilrettelagt transport
TT-kort er for deg som ikke kan reise med kollektivtransport på grunn av en varig funksjonsnedsettelse. Fylkeskommunen har ansvar for søknad og utdeling av TT-kort.
Du finner informasjon om TT-kort på nettsiden til Østfold fylkeskommune
Advokatvakt
Annenhver mandag fra kl. 13.30 -14.30 tilbyr byens advokater bistand slik at privatpersoner kan å ta stilling til om man har en sak. Det er da mulig å avtale et kvarters veiledning. Tid avtales med Servicesenteret. 
Frister for saksbehandling:
- Straks: De fleste henvendelser vil du få svar på umiddelbart
 - Tre dager: Saker som trenger nærmere undersøkelse eller hvor henvendelsen må videresendes til andre i kommunens organisasjon
 
Saker der saksbehandling og avgjørelse foregår i andre enheter enn Servicesenteret, kan ha ulik saksbehandlingstid. Dette vil du bli orientert om av saksbehandler.
Her finner du oss
- Postadresse: Postboks 150, 1751 Halden
 - Besøksadresse: Rådhuset, Storgata 8, 1771 Halden
 
        Lisa Gustavsen