Halden arena er åpnet

-Vi har gått fra å ha en av Norges dårligste vilkår for hallidretter til å ligge godt i det øvre sjiktet, sa ordfører Fredrik Holm da han lørdag formiddag åpnet Halden arena.

Lørdag formiddag åpnet Halden arena og klokken 13-15 er det åpent hus i Halden arena, slik at alle kan komme inn å se hvordan det er blitt.

Åpent hus klokken 13-15

Det er åpent hus for alle som vil se hvordan det er blitt fra klokken 13.00 - 15. 00. Det er bare å ta med en venn og komme til Os allé 2B når som helst mellom 13 og 15. Flere idrettsutøvere fra ulike klubber vil vise fram sine aktiviteter i hallen mens det er åpent for publikum. Flere idrettsklubber trener i arenaen samtidig, slik at publikum kan se hallen i bruk.

Offisiell åpning

Noen timer før dette ble det gjennomført en offisiell åpning der ordfører, fylkesordfører, idrettsrådet og representanter for idrettskretsen og håndballforbundet var blant gjestene. Hele kommunestyret var invitert og representanter fra de som bygget anlegget var tilstede. Halden kulturskole og Halden skolemusikkorps underholdt.

Den offisielle åpningsseremonien ble filmet og sendt direkte på Kommune-tv. Opptak av sendingen vil bli lagt ut i etterkant – i løpet av helgen.

VIDEO: Sendingen fra Halden arena blir publisert senere i Kommune-TV her!

- Med Halden arena gir vi flere barn og unge muligheten til å leke, spille og oppleve gleden og samholdet i idretten. Mestring her kan kompensere for grums på andre områder. Mestring, glede og samhold er forebygging i praksis og hallen kan bidra til at flere vokser opp som en del av fellesskapet, sa ordfører Fredrik Holm i sin tale under åpningen av Halden arena.

- Jeg håper arenaen vil bli et naturlig samlingspunkt på søndagene gjennom håndballsesongen hvor 1000 haldensere møtes i fellesskap og med stolthet over «ulvene». At arenaen blir det naturlige stedet å være fordi det gir gode møter og opplevelser, sa ordføreren.

Mer om Halden arena

Halden arenas nettside

Slik løses parkeringen ved Halden arena