To-faktor pålogging (MFA – Multi Faktor Autentisering)

To-faktor pålogging (MFA – Multi Faktor Autentisering)

Halden kommune bruker Office365 som samhandlingsplattform (E-post, OneDrive, Teams og SharePoint). Dette er skytjenester og er tilgjengelig for ansatte uavhengig av hvor man befinner seg. 

For å sikre din identitet (e-post adresse) fra å bli benyttet av andre, er det satt opp en løsning for å verifisere at du er «deg». Løsningen kalles To-faktor pålogging.

To-faktor blir påkrevd dersom du logger deg på Halden kommune sine løsninger utenfor Halden kommunes lokale nett. Det betyr at dersom du sitter på hjemmekontor må du identifisere deg med to-faktor for å logge deg på.

Det er utarbeidet en brukerveiledning for to-faktor godkjenning:

Brukerveiledning oppsett MFA (PDF, 487 kB)

 Utrulling av to-faktor ble gjort avdelingsvis i puljer (PDF, 433 kB)

Dette startet i uke 2, 2021.