Nyheter om valget 2023

Valgresultat: Haldens nye kommunestyre

Her er det endelige valgresultatet for Halden. Se også oversikten over hvem som skal sitte i Haldens kommunestyre de neste fire årene.

Valgresultat

Kommunestyre- og fylkestingsvalget er gjennomført. Her er valgresultatet.

Nye kandidater til eldrerådet og råd for personer med funksjonsnedsettelse

Til høsten er det kommunestyrevalg, og det skal velges et nytt eldreråd og råd for personer med funksjonsnedsettelse. Vi oppfordrer organisasjoner til å foreslå kandidater til rådene.

Forhåndsstemmegivningen er i gang - her finner du lokaler og tider

Er du ikke hjemme under valget kan du stemme alt nå. Du kan også søke om å stemme hjemmefra hvis du ikke kan dra til lokalene.

Valg 2023 - Opprette elektronisk listeforslag

Partier og grupper som ønsker å stille ved kommunestyre- og fylkestingsvalget 2023, må ha levert listeforslag til valgstyret i kommunen innen utgangen av mars 2023. Fra 3.oktober kan dette gjøres elektronisk.

Nye politikere og partier til valg 2023?

Hvis du ønsker å etablere et nytt politisk parti før neste valg eller om du vurderer å stille til valg for første gang selv, da bør du lese dette.