Kjenner du til Ulveholtet?

Dette er et område som egner seg ypperlig som base for ulike typer undervisningsopplegg, eller for villmarksliv og naturopplevelser. Det ligger fire hytter i området som er til gratis utlån.

Halden kommune overtok skogområdet Ulveholtet i 1950. Det er et område på nesten 3000 dekar som ligger øst for Bunessjøen i nordøstre ende av kommunen og er den største av kommunens skogeiendommer. I dette området har Halden kommune fire enkle hytter som er tilgjengelig både for skoler, barnehager og innbyggerne i Halden.

I området er det to naturstier som er tilrettelagt av Naturvernforbundet i Halden og stedet er godt egnet for dagsturer eller overnattingsturer i spennende naturomgivelser.

Her kan du lese mer og bli bedre kjent med mulighetene på Ulveholtet

Ulveholtet nevnes i kirke- og matrikkelbøkene første gang i 1723. Et sagn kan visstnok fortelle at navnet har stedet fått fordi en ulv hoppet inn gjennom vinduet i stua da den første husmannen bygde her.

Området som Ulveholtet er en del av, kalles Østebykroken. Fra gammelt av regnes dette som en del av bygda Torpedalen, men det tilhører Rokke kirkesogn.

Klikk for stort bilde