Nye avdelingsledere i Halden helsehus

Helene Lavoillotte og Marianne Berg-Søndergaard har blitt ansatt som avdelingsledere i Halden kommunes nyombygde helsehus.

Helsehuset har åpning 10. oktober, og de oppgraderte lokalene blir arbeidsplassen til de nye avdelingslederne.

Avdelingsleder legevakten og Stangeberget legesenter

Helene Lavoillotte kommer fra Oslo universitetssykehus - Rikshospitalet, hun har arbeidet der som sykepleier og ledende sykepleier i drift.

Lavoillotte er utdannet sykepleier fra Jönköping i Sverige. Med solid klinisk erfaring som sykepleier og relevant ledererfaring, vil hun ha ansvar for den nye legevakten, og Stangeberget legesenter. Hovedoppgavene til Helene vil blant annet bli å samle og videreutvikle tjenestene i legevakten, vaksinasjonskontoret og legesenteret.

Avdelingsleder aktivitet og mestring

Marianne Berg-Søndergaard kommer også fra Rikshospitalet, der hun blant annet har jobbet som spesialfysioterapeut, assisterende seksjonsleder og enhetsleder for fysioterapeuter.

Berg-Søndergaard er utdannet som fysioterapeut fra Høgskolen i Oslo. Hun har bred erfaring som både terapeut og leder, og solid kompetanse innen sitt felt. Marianne startet som avdelingsleder 1. august, har brukt tiden til å bli kjent med avdelingen og planlegge den nært forstående flyttingen.

- Jeg er veldig fornøyd med å få Helene og Marianne med i ledergruppa. Med deres kompetanse og erfaring vil de bidra sammen med resten av ledergruppen til å kunne realisere kommunens visjoner for helsehuset. Helsehuset har gode tjenester hvor forebygging, helsefremming, utredning og behandling ytes av helsepersonell med kompetente hender og varme hjerter, sier enhetsleder helsehus Solfrid Ramdal.

Åpner dørene 10. oktober

Det oppgraderte helsehuset er snart klar til bruk. De siste 2 årene har helsehuset blitt modernisert og totalrenovert. Helsehuset vil disponere et parkeringshus som vil forbedre parkeringsforholdene, og samlokalisering av legesenter, legevakt sammen med resten av tjenestene i helsehuset vil sikre kompetanse og økonomisk bærekraft fremover.

- Samlokaliseringen av legesenteret og legevakt, gjør det mulig å dele utstyr og arealer. Siden avdelingene har mest aktivitet på ulike tider, sikrer vi effektiv bruk av areal og utstyr, sier enhetsleder helsehus Solfrid Ramdal.

På bilde ser vi to avdelingsledere som skal flytte arbeidsplass til Halden helsehus. - Klikk for stort bildeFra venstre: Avdelingsledere Helene Lavoillotte og Marianne Berg-Søndergaard Solfrid Ramdal