Se arealplanforslaget og gjør deg opp din egen mening!

Selv om endringene kanskje ikke blir synlige før om mange år, er det nå avgjørelsene tas. Bruk din mulighet til å være med å påvirke arealplanen for Halden kommune.

Ved å gi oss dine synspunkter og innspill er du med på å skape gode utviklingsmuligheter for framtiden. Arbeidet med arealplanen i Halden kommune legger føringer for vårt lokalsamfunn. Denne kommuneplanen vil ha avgjørende innflytelse på hvor det kommer nye boligfelt og næringsområder, og hvor man må ta ekstra hensyn.

Her kan du se kommuneplanens arealdel

Kanskje blir det noen endringer der du bor? Klikk på knappen under for en presentasjon av arealplanen:

Kort presentasjon av arealplanen

I dette fortellingskartet kan du få en rask oversikt, zoome deg inn i ditt nabolag, eller klikke deg fram til bakgrunnsdokumenter hvis du vil fordype deg.

Kommuneplanen består av planbeskrivelse med konsekvensutredning, plankart og planbestemmelser.
Selve plandokumentene finner du her.

Vi trenger din tilbakemelding

Vi håper at mange vil se nøye på planen, gjøre seg opp sin egen mening og gi kommunen tilbakemeldinger om hva som er bra, og hva som bør endres.

I ukene framover vil vi arrangere digitale informasjonsmøter, hvis mulig også fysiske møter.

For informasjon om tid og sted; følg med på vår kalender
Det kommer også annonse i Halden Arbeiderblad.

Fristen for tilbakemelding er 3 juni 2021, send på e-post: kommuneplan@halden.kommune.no  eller med post til Halden kommune, Postboks 150, 1751 Halden.

• Merk med «Innspill arealplan»
  • Høringsfristen er 3. juni 2021

Kontaktpersoner: