Er du klar over at Halden kommune er tilgjengelig på app?

I appen kan du abonnere på nyheter fra valgfrie avdelinger i kommunen. Appen heter Civis og du finner den der du laster ned apper.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

I appen får du du relaterte meldinger fra for eksempel biblioteket, kultursalen eller teknisk, du kan få med deg informasjon om kommunens kunngjøringer eller politiske møter, samt at generell info fra Halden kommune jevnlig dukker opp i denne appen.

Appen heter Civis - det betyr borger på latin

Civis er en app for kommuner, du må velge hvilken kommune du vil ha informasjon fra. Dette kan være lurt om du for eksempel bor i en kommune og har hytte i en av de andre kommunene som er med. Ennå er det ikke så mange som er koblet på, men målet er et mangfold av kommuner fra hele Norden.

Når du har lastet ned appen må du sette inn dine preferanser. Nedenfor ser du hvordan du går fram.

Komme i gang

Først velger du hvilken kommune du vil ha informasjon fra. Deretter bruker du den gule pilen for å bla deg videre i innstillingene. Velg hvilket område du er mest opptatt av å få for eksempel vann og vei-meldinger om - eller alle. Deretter kan du huke av for de kategoriene du liker.

Da dette er gjort er du klar til å se nyheter i appen din, og du kan også gå inn på selvbetjening og enkelt finne kommunale tjenester.

Brukerveiledning for appen Civis - Klikk for stort bilde