Evakuering etter brann

Beboere i en boligblokk på Glenne er evakuert grunnet brann. Også naboer til boligblokken bes nå om å evakuere.

Alle nødetatene er på plass ved en boligblokk på Glenne i Halden i forbindelse med brann i bygget.

Alle beboerne i den aktuelle boligblokken har evakuert bygget. Halden kommune har etablert evakuertsenter på Fredriksten hotell. Alle som er evakuert fra Glenneveien 41 blir transportert dit for ytterligere informasjon og oppfølging.

Evakuerer naboer

Etter avtale med politiet har Halden kommune nå også sendt ut SMS-varsel til naboer i området.

Alle beboere i et område på 100 meters radius rundt branntomten bes om å evakuere snarest da det skal kontrolleres om det er eksplosjonsfare i området. Eventuelle naboer innenfor 100 meters radius som ikke har mottatt SMS bør også evakuere på eget initiativ.

Naboene skal ikke møte på Fredriksten hotell, men holde seg oppdatert via media, politiet og kommunens informasjonskanaler.