Forhåndsstemmegivningen er i gang - her finner du lokaler og tider

Er du ikke hjemme under valget kan du stemme alt nå. Du kan også søke om å stemme hjemmefra hvis du ikke kan dra til lokalene.

Det er viktig å stemme i kommunestyre- og fylkestingsvalget, da dette gir deg muligheten til å påvirke beslutningene som berører ditt nærmiljø og hverdag direkte. Din deltakelse i valget er med på å sikre at dine interesser blir representert og bidrar til et sterkere lokalsamfunn.

Les mer om Valget 2023 her

Forhåndsstemmegivning

Fra 10. august til 8. september vil det være mulig å avgi forhåndsstemme til kommunestyret- og fylkestingsvalget 2023. Dette gir deg mulighet til å stemme selv om du skulle befinne deg et annet sted under valgdagen. Du kan forhåndsstemme i hvilken som helst kommune, frem til 8. september. På valg.no finner du en oversikt over alle lokaler for forhåndsstemmegivning.

Tistasenteret

Du kan avgi forhåndsstemme ved Tistasenteret mandag til fredag fra klokken 11:00 til 18:00. Siste fredag 8. september (før valgting) er tiden fra klokken 11:00 til 17:00.

Det vil også være mulig å avgi forhåndsstemme ved Tistasenteret på lørdager fra klokken 11:00 til 15:00.

OBS: Onsdag 23. august vil det være begrenset tilgjengelighet fra klokken 16:30 til 18:00 på bakgrunn av sykkelrittet. Det vil ikke være mulighet for parkering ved Tistasenteret.

Skofabrikken

Det er også mulighet for forhåndsstemmegivning i Skofabrikken ved Halden bibliotek, mandager og torsdager fra klokken 11:00 til 16:00.

Stemmegivning hjemmefra

Stemmegivning hjemme, også kalt ambulerende stemmegivning, kan gjennomføres for personer som på grunn av sykdom eller uførhet ikke kan stemme på ordinær måte.

Frist for å søke om å avlegge stemme etter denne ordninger er 5. september klokken 12:00.

Søknad kan sendes til postmottak@halden.kommune.no. Husk å oppgi adresse og telefonnummer i søknaden. Ved behov for bistand, kontakt 69 17 45 00.

Valglokaler og åpningstider på valgdagene

Halden kommune har 7 valgkretser. Du kan avgi din stemme i hvilkens krets du ønsker, så lenge du er manntalsført i kommunen.

Alle valglokalene har følgende åpningstider:

• Søndag 10. september fra klokken 16:00 til 20:00
  • Mandag 11. september fra klokken 10:00 til 20:00

Valglokalene som kan benyttes i Halden:

• Halden - Sparebanksalen Black Box
  • Hjortsberg - Hjortsberghallen