Sommerjobb i skogen - Skogselskapet er på utkikk etter arbeidskraft

Er du engasjert og glad i skog og mark? Da kan denne sommerjobben på 3 uker være noe for deg. Søknadsfrist 1. juni.

Skogselskapet søker i samarbeid med Halden kommune etter 3 ungdommer til sommerjobb i skogen.

Å stelle ungskogen er et veldig viktig arbeid for å sikre fremtidig vekst av trær. Det innebærer at man må rydde plass til fremtidstrær, ved å fjerne uønskede vekster og annen konkurrerende vegetasjon. Slik unngår man skade eller svekkelse av fremtidstrærne, og det legges et solid grunnlag for best mulig vekst og kvalitet på det som en dag skal bli hogstmoden skog.

Arbeidsoppgaver og kursing

Hovedoppgaven vil forholdsvis være pleie av ungskogen, men andre oppgaver kan forekomme.

For å utføre ungskogpleie kreves det at man kan bruke ryddesag. 19. juni får ansatte gjennomføre kurs i bruken av ryddesag. Gjennom arbeidsperioden får ansatte veiledning av arbeidsledere med lang erfaring.

Illustrativt bilde. Bildet er logoen til Skogselskapet. - Klikk for stort bildeSkogselskapet trenger motivert arbeidskraft! Skogselskapet.

Arbeidsperiode og forutsetninger

Perioden for aktivt arbeid blir delt i to.

• Første periode: tirsdag 20. juni til fredag 30. juni 2023
  • Andre periode: mandag 31. juli til fredag 4. august 2023

Daglig arbeidssted er i utgangspunktet ute i skogen, med arbeidstid fra klokken 07 til 15.

Forutsetninger: Søker må være over 16 år, i god form og positivt innstilt til fysisk krevende arbeid. Søker må kunne komme seg til avtalt møteplass, som ikke nødvendigvis er i nærheten av offentlig kommunikasjon. Det er ønskelig at søker har noe kunnskap om skog og skogbruk.

Lønn etter gjeldende tariff.
Ledige stillinger: 3

Søknader vurderes fortløpende, vær tidlig ute! Søknadsfrist 1. juni.

For nærmere informasjon kontakt:

• Skogselskapet i Østfold ved Ole-Christian Løchen 419 04 617
  • Skogbrukssjef i Halden kommune: Harald Nøding Østvik 951 43 054

Skriftlig søknad og CV sendes til e-post: ostfold@skogselskapet.no