Konstituert leder for samfunnsutvikling

Hilde Marie Wold blir konstituert leder for samfunnsutvikling. Torsdag 18. april har  Jens-Petter Berget sin siste arbeidsdag i kommunen.

Samfunnsavdelingen har hatt Jens-Petter Berget som sin leder i åtte år, nå tar Hilde midlertidig over.

En kvinne med mørkt, langt hår, mørkeblå øyne. Hvit genser med svarte striper vannrett. - Klikk for stort bildeKonstituert leder for samfunnsutvikling - Hilde Marie Wold Nikolai Saxer Olsen Ebeltoft

Erfaring fra entreprenørskap og bedriftsøkonomi

Hilde Marie Wold (43) er oppvokst og bor i Halden. Med blant annet internasjonal utdanning innen bedriftsøkonomi og markedsføring, og jobb som prosjektleder i Halden Smart City, er hun klar for å ta over etter Jens-Petter Berget.

Avdelingen for samfunnsutvikling har ansvar for en rekke områder i kommunen. De arbeider med; dekommisjonering av atomavfall, overordnet plan (f.eks. samfunnsplan, arealplan)​, eierstyring​, samordning av lokale rus- og kriminalitetsforebyggende tiltak (SLT)​, folkehelse​, salgs- og skjenkebevilling inkl. tobakk​, frivillighet​, sosial boligbygging​, idrett​, Smart City​, næringsutvikling​ og universell utforming.

Bytter jobb

Jens-Petter Berget har vært leder på avdeling for samfunnsutvikling i åtte år, men nå takker han for seg. Berget har takket ja til en stilling, hvor han vil få kontakt med hele kommune-Norge. Stillingen er i KS (Kommunesektorens interesse- og arbeidsgiverorganisasjon).

Siden han begynte som leder i 2015, har Jens-Petter Berget vært veldig verdifull for kommunen. Han har blant annet vært midtpunktet i en rekke satsinger og priser som kommunen har vunnet.