Hvordan nå dem som trenger bistandLytt til tekstenStopp avspillingDet er den største utfordringen i prosjektet. Vi har snakket med mange andre kommuner, og dette er en utfordring som går igjen. Publisert 24.05.2023 12:32 Sist endret 22.11.2023 07:39 Noen oppsøker ossMange kommer til Seniornett, Frivilligsentralen, Halden bibliotek og servicesenteret og ber om hjelp.Vi har PC`er og skrivere plassert ut både på biblioteket og i servicesenteret som benyttes til veiledning.Vi forsøker å nå dem som ikke oppsøker ossVi har:Annonsert via sosiale media for å benytte pårørende til å nå dem som har behov – ikke vellykketLagt ut kurs i kalender på kommunens nettsideLaget en rekke info.artikler på kommunens nettsideDelt ut flyer`s på TistasenteretHatt mange annonser i Halden Arbeiderblad – har fungert bestLaget to brosjyrer som deles ut/ligger plassert bla. i servicesenteretDeltatt med stand på åpent seminar om velferdsteknologi som Helse og mestring hadde i BysalenMuntlig deling av informasjon i fora der prosjektdeltagerne er.Lagt ut info. på eksisterende info.skjermer i kommunenLagt ut info. på Seniornett sin Facebook-sideInformert "reparatør" av mobiler - StorgataInformert på Seniornett-møter – både lokalt og sentraltInformert Eldrerådet om våre prosjekt og tilbud - referatsak + presentasjonInformert Hovedutvalg for helse - omsorg - sosialtjenester og inkludering - referatsakSatt opp to nye info.skjermer i Skofabrikken som informerer om tilbud.hatt egen stand på Halden-dagen foran inngangen til NAV.Vi skal videredele ut informasjon om tilbud til lag og foreninger som kan være aktuelle.Vi har også snakket om å kontakte firma som selger mobiler, nettbrett og PC`er.Det kommer stadig nye idèer om hvordan vi kan nå ut med informasjon om tilbudet