Hvordan nå dem som trenger bistand

Det er den største utfordringen i prosjektet.

Vi har snakket med mange andre kommuner, og dette er en utfordring som går igjen.

Noen oppsøker oss

Mange kommer til Seniornett, Frivilligsentralen, Halden bibliotek og servicesenteret og ber om hjelp.

Vi har PC`er og skrivere plassert ut både på biblioteket og i servicesenteret som benyttes til veiledning.

Vi forsøker å nå dem som ikke oppsøker oss

Vi har:

  • Annonsert via sosiale media for å benytte pårørende til å nå dem som har behov – ikke vellykket
  • Lagt ut kurs i kalender på kommunens nettside
  • Laget en rekke info.artikler på kommunens nettside
  • Delt ut flyer`s på Tistasenteret
  • Hatt mange annonser i Halden Arbeiderblad – har fungert best
  • Laget to brosjyrer som deles ut/ligger plassert bla. i servicesenteret
  • Deltatt med stand på åpent seminar om velferdsteknologi som Helse og mestring hadde i Bysalen
  • Muntlig deling av informasjon i fora der prosjektdeltagerne er.
  • Lagt ut info. på eksisterende info.skjermer i kommunen
  • Lagt ut info. på Seniornett sin Facebook-side
  • Informert "reparatør" av mobiler - Storgata
  • Informert på Seniornett-møter – både lokalt og sentralt
  • Informert Eldrerådet om våre prosjekt og tilbud - referatsak + presentasjon
  • Informert Hovedutvalg for helse - omsorg - sosialtjenester og inkludering - referatsak
  • Satt opp to nye info.skjermer i Skofabrikken som informerer om tilbud.
  • hatt egen stand på Halden-dagen foran inngangen til NAV.

Vi skal videre

  • dele ut informasjon om tilbud til lag og foreninger som kan være aktuelle.

Vi har også snakket om å kontakte firma som selger mobiler, nettbrett og PC`er.Det kommer stadig nye idèer om hvordan vi kan nå ut med informasjon om tilbudet