Dele ut flyer`s

Dele ut flyer`s

Vi har testet ut utdeling av flyer`s for å se om dette var en god måte å spre informasjon om våre prosjekt og tilbud på. Vi tenkte at utdeling av "papir" burde være smart. Men....

Da vi skulle teste ut effekten av utdeling av flyers snakket vi mye om hvor det var mest hensiktsmessig å gjøre dette. Valget falt kommunens eneste kjøpesenter, Tistasenteret. Der er det mange innbyggere i alle grupper både på dagtid og på kveldstid.

Det ble også diskutert om når på døgnet og hvor lenge det var mest hensiktsmessig å dele ut flyer`s. Vi endte opp med to timer midt på dagen.

At det ble bestemt å prøve midt på dagen er fordi mange i vår målgruppe ikke er i jobb, og ofte velger å ta turen til kjøpesenteret på dagtid.

To timer fordi vi tenkte det var en grei lengde å teste ut på. Vi tror ikke at en lengre test ville gitt et annet resultat.

Etter avtale med senterleder på Tistasenteret fikk vi beskjed om et begrenset område hun ønsket vi skulle være på da vi delte dem ut, og det var helt greit. Vi fikk tildelt den store åpne plassen midt i senteret.

Det var mange i senteret da vi startet vår test.

Våre erfaringer ble at få ville ta imot våre flyer`s. De vek unna. Spesielt de fremmedspråklige var ikke interessert til å ta i mot flyer`s i det hele tatt.

Vi forsøkte å få dem vi kontaktet i tale slik at vi også kunne informere muntlig om våre tilbud, men interessen var lav.

Konklusjonen at dette ikke var en god måte å spre budskapet om våre tilbud på.