Nå kan du søke på Drømmestipendet

Unge kunst- og kulturutøvere kan søke stipend på 30 000 kroner i denne ordningen som et samarbeid mellom Norsk Tipping og Norsk kulturskoleråd.

ung kvinne viser fra diplom og stort ark som skal illustrere en sjekk på 15 000 - Klikk for stort bildeCarina Olsson Lisa Gustavsen

Søknadsfris 15.november

Sist en utøver fra Halden fikk Drømmestipendet var i 2019. Carina Olsson var superfornøyd med å være en av de heldige som fikk stipend på 15 000 kroner dette året, og hadde masse planer for framtiden.

Siden den gangen har beløpet doblet seg, og i dag er Drømmestipendet på 30 000 kroner.

Nå kan også du sende inn en søknad og kanskje være blant de femti heldige som får et tilskudd til å realisere drømmen din.

Du må være mellom 18 og 25 år for å søke, og kategoriene som gjelder er dans, musikk, sirkus, skapende skriving, teater, visuell kunst og åpen klasse.

Søknadsfristen er 15.november 2023 og du finner all informasjon du trenger på drommestipendet.no