Sykler til inntekt for Barnekreftforeningen

Torsdag 8.juli  2021 gikk startskuddet for en sykkeltur fra Halden til Trondheim. Team Rynkeby sykler som en del av sin årlige dugnad for Barnekreftforeningen.

Anette Woldheim er kaptein på Team Rynkeby Østfold.

flere personer i gult tøy og gule sykkehjelmer står med sine sykler og ser at en dame i blått skjørt overrekker et ark til en dame i gul trøye.  - Klikk for stort bildeOrdfører Anne-Kari Holm overrekker Anette Woldheim i Team Rynkeby pengegave til Barnekreftforeningen Lisa Gustavsen

-Jeg deltar for første gang som rytter i Team Rynkeby Østfold i år. Det har vært en stor drøm som nå endelig går i oppfyllelse. Vi er et veldedig sykkellag og har jobber et helt år med å samle inn penger til Barnekreftsforskningen. Nå er vi veldig klare for den store avslutningen; å sykle fra Halden til Trondheim, forteller Anette.

Laget startet på Fredriksten festning kl.10 og tok seg tid til en stopp i gågata utenfor rådhuset. Der ventet ordfører Anne-Kari Holm med et bidrag til dugnaden.

- Halden kommune ønsker å støtte det viktige arbeidet dere fronter. Forskning på barnekreft er avgjørende for at barn som opplever å få denne sykdommen skal få så god behandling som mulig, sa ordfører Holm når hun overleverte kommunens bidrag til Anette Woldheim.

Om Team Rynkeby

Team Rynkeby – God Morgon - er et nordisk veldedighetsprosjekt der hobbysyklister, kvinner og menn, i ulike aldre, forskjellige yrker og bakgrunn sykler fra Skandinavia til Paris for å samle inn penger til Barnekreftforeningen. Team Rynkeby God Morgon Østfold 2021 skulle egentlig sykle fra Halden via Oslo - til Paris i begynnelsen av juli 2021. På grunn av Covid 19 er det besluttet at reisen blir nasjonal og de kommer til å sykle til Trondheim via Oslo, Valdresflye, Geiranger, Atlanterhavsveien opp til Trondheim.

Totalt i 2021 er det 10 Team Rynkeby-lag i Norge. Til sammen i hele Norden er det ca. 2400 syklister fordelt på 59 lag som i løpet av åtte dager skal sykle.

Ruten er på nesten 1100 km med spektakulære plasser underveis. Team Rynkeby’s viktigste formål er å skaffe penger til kampen mot barnekreft. I Norge samler deltakerne inn til Barnekreftforeningen, som bruker størstedelen av de innsamlede midlene fra Team Rynkeby til å finansiere forskning på barnekreft.

Bilde av syklistene i Team Rynkeby Østfold - Klikk for stort bildeTeam Rynkeby Østfold Lisa Gustavsen