Vi trenger frivillige instruktører

Det er til vårt tilbud Sterk og Stødig 65+ vi trenger flere instruktører. Dette er et gruppetreningstilbud for de som ønsker å bli sterkere og stødigere. Treningen består av øvelser for å bedre muskelstyrken og balansen.

Vi søker etter personer som har interesse for og lyst til å lede treningsgrupper for seniorer. Målgruppen for treningen er seniorer som opplever endringer i bevegelsesfunksjon og ustøhet i enkelte situasjoner. Treningen gjennomføres én gang per uke på dagtid, og instruktørene vil primært få ansvar for én gruppe hver.

Er du interessert, ta kontakt!

Du må først gjennomføre et kurs for å bli godkjent instruktør, dette er kurs Halden kommune står for.

Ta kontakt med fysioterapeut Martine Andreassen for mer informasjon.
E-post: martine.andreassen@halden.kommune.no

Les mer om Sterk og Stødig her

• Aktuelle instruktører vil få opplæring i form av et tredagers kurs.
  • Instruktørene får oppfølging av fysioterapeuter i Halden kommune.
  • Det planlegges nytt kurs for instruktører på Halden Helsehus 23. og 24. august + 31. august 2023
  • Treningsgruppene er et ledd i satsingen på forebygging av funksjonssvikt og fall.