Frivilligsentralen, Seniornett og Halden kommune

Vi har dannet en arbeidsgruppe der to deltagere fra Frivilligsentralen, to deltagere fra Seniornett og prosjektleder i Digitalt utenforskap er med.

Deltagere i samarbeidsgruppen

Bakgrunnen for dette samarbeidet

Vi har utfordring med å nå ut til dem som sliter med digitalt utenforskap. Mange har meldt seg på opplæring vi har hatt i regi av prosjektet, men det er et mye større behov for veiledning enn det vi får dekket med opplæringen som har vært gitt og veiledning som pågår.

Frivilligsentralen samler mange forskjellige grupper - både gamle, unge og fremmedspråklige. Mange av dem sliter med digitalt utenforskap.
Vil vi nå flere ved å flytte tilbudet til der de samles?
Vi ønsker å forsøke.

Målet er å etablere fast veiledning dvs Datahjelpen,  i Frivilligsentralens lokaler. Stedet er flyttet fra Frivilligsentralens lokaler til Halden bibliotek, Makers Space.

Samtidig har Seniornett mange spennende digitale tema de tar opp hver Tirsdag. Vi ønsket å koordinere Datahjelpen med aktivitene Seniornett gjennomfører og samtidig ta tak i de problemstillingene prosjktet Digitalt utenforskap jobber med.

Hva vi jobber med i denne arbeidsgruppen

Representantene for Frivilligsentralen og Seniornett har utarbeidet et halvårlig program med forskjellige tema de ønsker å gi opplæring i.

I tillegg bidrar representantene fra Frivilligsentralen og Seniornett med Datahjelpen - timebestilling.

Markedføring

Markedsføring skal gjennomføres av Kommunikasjon og service i Halden kommune og kommunen bidrar med økonomisk støtte gjennom prosjekt så langt det er mulig.

Bookingløsning

Det er ingen ønske om å benytte en tradisjonell bookingløsning da de som strenger bistand ikke har nødvendig kompetanse.

Påmelding er derfor på papir.