Ledet nasjonal konferanse

- Arbeid er nøkkelen til et godt liv, sier Jon-Harald Thorsås, leder for NAV Halden. Denne uken var han programleder i «Mulighetskonferansen» for alle NAV-ansatte i hele Norge hvor målet er å gjøre tjenestene bedre til beste for de som  bruker dem.

NAV-direktør Hans Christian Holte (t.v.) i samtale med Jon-Harald Thorsås fra NAV Halden Aremark som var programleder for NAVs "Mulighetskonferanse 2022" som ble sendt digitalt til 19.000 NAV-ansatte i Norge. NAV

NAV har et stort omfattende samfunnsoppdrag: «NAV bidrar til sosial og økonomisk trygghet, og fremmer arbeid og aktivitet».

«Mulighetskonferansen» sendes digitalt til alle landets 19.000 NAV-ansatte. I år handler konferansen om tjenestene som er knyttet til arbeid. Her setter vi brukeren og hele brukeropplevelsen i sentrum. Konferansen går over to dager hvor blant andre Arbeids- og inkluderingsminister Marte Mjøs Persen og NAV-direktør Hans Christian Holte deltar, i tillegg til deling av en rekke suksesshistorier fra hele landet om prosjekter for å få folk ut i arbeid.

- Jeg har jobbet i NAV i 17 år nå, og har gjennom egen erfaring både som veileder, rådgiver og leder, sett mennesker få et bedre liv når de har kommet ut i arbeid. Arbeidsplassen blir bærebjelken i livet, kollegaer som bryr seg, lunsjen og fredagskaffen som sosial møteplass – så mye mer enn bare en jobb å gå til. Arbeid er nøkkelen til et godt liv. I en organisasjon der vi hvert år ser at nettsiden vår blir besøkt over 100 millioner ganger, der 58 millioner innlogginger på «MinSide» finner sted årlig, og der 5,4 millioner søknader kommer inn hvert år – sier det seg selv at vi som jobber i NAV har store forventninger til den jobben vi gjør. Vi er i stadig utvikling, og vi blir litt bedre for hver dag som går, sier Jon-Harald Thorsås.

Han skryter av sine ansatte i Halden og Aremark.

- Mulighetskonferansen er en arena som når flesteparten av NAV sine 19000 ansatte, og som oppleves som et avbrekk i en hektisk hverdag for mine kollegaer, samt setter dagsorden for retningen for NAV sin utvikling. I tillegg får jeg mulighet til å kommunisere til et stort publikum hvor stolt jeg er å jobbe i NAV Halden Aremark og hvilke flotte kollegaer jeg har både på kontoret, og hos samarbeidspartnerne våre, sier han.

Fakta om NAV

NAV forvalter en tredel av statsbudsjettet gjennom ordninger som dagpenger, arbeidsavklaringspenger, pensjon, barnetrygd og kontantstøtte og har hele befolkningen som brukere.

NAV er et samarbeid mellom kommunene og staten.

Vil du vite mer om NAV?